1.Technika Samoobrony- słabe elfy najczęściej uczą się podstawowych technik walki wręcz. Umiejętność obejmuje podstawowe ciosy, i chwyty oraz bloki.
Wymagania: Walka Wręcz: 8 Wytrzymałość: 8
2.Blokowane Na nadgarstnikiem- Na nadgarstki jest specjalny pancerz. Elfy z niego korzystają bo jest stosunkowo lekki i poręczny. Elfy potrafią blokować nie które ataki właśnie tym pancerzem.
1. 10%
2. 20%
3. 30%
4. 40%
5. 50%
Wymagania: Zręczność: 12
3.Odepchnięcie- Polega na wyrzuceniu swojej many w przeciwnika z prędkością, która jest w stanie go odrzucić. Zasięg działania nie przekracza 10m.
Wymagania: Magia:10 Koncentracja:7 Poziom:5
Koszt:Zależy ile dasz.
4.Automatyczna Tarcza- Zaklęcie nakłada się na łuk. Działa tylko jednorazowo. Polega na włożeniu many (zależy ile damy) w łuk. Atak, który zablokujemy łukiem uwolni nieco przed łukiem świetlistą tarczę. Maksymalny czas działania zaklęcia: do następnego ataku, lub 3h.
Wymagania: Magia:13 Poziom:10
Koszt: 1-nieskończoność. Mana/2= pancerz tarczy.
5. Cielesna tarcza- działa tak samo jak Automatyczna tarcza. W tej tarczy jednak więcej many nam to zabiera.
Wymagania: Magia:15 Koncentracja:10 Poziom:20
Mana= 1- nieskończoność. Mana/4= pancerz.
7. Mur strzał- Jest to specjalne zaklęcie, które wymaga odpowiedniego wzmocnienia i przygotowania. Zaklęcie zmienia jedną strzałę z ładunkiem ustawiającym detonację (ilość włożonej many, 1pkt many= 1s.). Strzała zamienia się w tedy w lewitujący mur, złożony z 200 strzał. Mur nie jest dość szeroki jak na początek, jednak z czasem jest on rozleglejszy i silniejszy.
1. 200 Strzał dwa szeregi. Pancerz Magiczny: 150 Koszt:15
2. 300 Strzał dwa szeregi. Pancerz Magiczny: 200 Koszt:30
3. 400 Strzał dwa szeregi. Pancerz Magiczny 250 Koszt:50
4. 500 Strzał dwa szeregi. Pancerz Magiczny 300 Koszt:65
5. 700 Strzał trzy szeregi. Pancerz Magiczny 375 Koszt:80
Wymagania: Zwój przygotowujący (przedmiot, by wzmocnić zaklęcie), Koncentracja:17 Magia:12 Poziom: 35
9.Wibrująca strzała- Wibrująca strzała jest naładowana ruszającymi się drobinkami energii. Gdy atak jest zagęszczony dużą ilością mocy, taka wibracja może rozczepić tę szczelną budowę tego ataku, i wtedy sam zadaje mniej obrażeń lub jest niwelowany. Czym większy poziom umiejętności, tym strzała jest skuteczniejsza.
1. Rozczepia od 100-200 pkt Many Koszt:40
2. Rozczepia 150-300 ,pkt many Koszt:50
3. Rozczepia 200-330 Pkt many Koszt:60
4. Rozczepia 330-370 pkt many Koszt:70
5. Rozczepia 370- 420 pkt many Koszt: 80
Wymagania: Koncentracja:20 magia: 15 poziom: 40